...tak secantik Balqis, tak setulus Zulaikha, tak sekuat Siti Hajar dan tak semulia Siti Khadijah...

Bersama air mata pasti ada senyuman. Bersama kesedihan ada kegembiraan. Bersama cubaan ada anugerah. Bersama musibah ada anugerah. Semuanya telah merupakan ketentuan yang pasti dan prinsip hidup yang digariskan Allah s.w.t.

Indahnya! Ukhwah Tercipta kerana Allah s.w.t, Jazakumullah Khairan Kathira

Sabtu, 28 Mei 2011

Syukran ya Habibi



Ku bersyukur atas pertemuan ini, ya Allah
Pelbagai rintangan yang aku tempuhi bersama dia
Dia pimpin tanganku tanpa rasa jemu
....tanpa mengenal erti putus asa
Kerana dia mahu aku menjadi muslimah
...yang taat pada perintahMu, ya Allah

Setiapkali teguran dan nasihatnya
Aku buat tak endah je
Pada mulanya aku rasa rimas
Berkata dalam hati...ahh nak buat baik
....banyak sangat yang tak bolehnya!
Hurmmm...jahilnya aku masa tu

Ya Allah Yang Maha Penyayang dan Maha Pengasih
Atas iringan doanya yang menginginkan terbaik buat diri ini
Engkau makbulkan doanya

Engkau telah lembutkan hati ini...
Engkau berikan aku pentunjuk dan hidayah
Agar aku kembali ke jalanMu ya Allah
Ku bersyukur atas nikmat ini...
Dan terima kasihku jua kepadanya

Ya Allah ya Rahman ya Rahim
Jika dia jodohku...
Aku terima dia seadanya
Meskipun kami jauh berbeza
dan terpisah jauh beribu batu
Kerana hati ini terpaut...
....pada agamanya...imannya...dan akhlaknya...

Ya Allah...
Ku mohon padaMu agar diberi kekuatan
Tetapkanlah iman kami....
...agar tak terjatuh dari landasan hidup ini
...agar kami sama-sama menyintaiMu ya Allah

Syukran ya Habibi~

1 ulasan: