...tak secantik Balqis, tak setulus Zulaikha, tak sekuat Siti Hajar dan tak semulia Siti Khadijah...

Bersama air mata pasti ada senyuman. Bersama kesedihan ada kegembiraan. Bersama cubaan ada anugerah. Bersama musibah ada anugerah. Semuanya telah merupakan ketentuan yang pasti dan prinsip hidup yang digariskan Allah s.w.t.

Indahnya! Ukhwah Tercipta kerana Allah s.w.t, Jazakumullah Khairan Kathira

Ahad, 29 Mei 2011

أنا أحبك

Ini bukan sekadar kata-kata agar kamu jatuh hati padaku, namun ini
adalah kejujuranku. Mengapa aku berkata seperti ini? Kerana aku menyukai
orang-orang yang mencintaiNya. ... yang mencintai RasulNya... dan denganmu...
kuharap keteguhanmu akan dapat mengajakku untuk semakin mencintaiNya. ..

Aku merindukanmu kerana Allah

Ini bukan untaian rahsia dalam hatiku untuk memikatmu. Mengapa aku
berkata seperti ini? Cinta adalah anugerahNya yang ditumbuhkan
di hati orang-orang yang dikehendakiNya. Bagaimana aku tidak merindukan
kehadiranmu wahai kekasih.... to come in my life ???

Aku menunggumu kerana Allah..
Ini bukan rajutan perasaan untuk sebuah penantian.
Mengapa aku berkata
seperti ini? Kerana aku tahu, diriku terlalu banyak kekurangan.. . dan
kerananya... aku memerlukan seseorang yang lebih halus untuk menaklukkan hatiku
yang tegas untuk menguatkan hatiku yang lemah dengan izinNya...


Aku tahu... terlalu banyak yang harus aku perbaiki... 

kerananya, aku menunggumu untuk menjadi pendamping hidupku...
.....untuk lebih mengajarku dengan
sabar hingga keni'matan imanku terhadapNya semakin dalam dengan
izinNya.... di setiap harinya... untuk selama-lamanya .. Amin...

Aku tahu, dalam hatiku... aku tak ingin hidup sendiri, kerananya, aku
berharap... Allah menganugerahkan padaku seorang teman untuk berkongsi
banyak hal dan menerima apa adanya diriku.. .

Kekasih... bila Engkau benar-benar ada dalam hidupku... semoga Allah
memantapkan hati kita dan mendekatkan kita di jalan yang lebih Ia Redhai
Amin...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan